fredag 18. september 2009

"Cumpleaños feliz, te deseamos a ti..."

...sang barna mine til meg idag... såååå koselig da:)
Vi feira bursdagen min dagen før siden jeg er så heldig å ha fri, yeah! I Peru er det liksom skikkelig stas å ha bursdag. Alle spør deg når du har bursdag, og det er en stor greie, en dag de setter pris på og alle syns det er gøy å feire den sammen med deg! Uansett alder. Og det liker jeg!:)

Så idag hadde Flor med seg kake til meg, og jeg kjøpte brus og litt snacks som vi koste oss med alle sammen! Jeg fikk blåse ut lyset og ønske meg noe mens de sang bursdagssangen til meg, på engelsk og spansk:) En skikkelig hyggelig stund hadde vi, som jeg satte veldig pris på!

Ellers har jeg hatt litt undervisning idag, på spansk, hehe, det var moro, litt skummelt, men tror jeg klarte meg greit. Forklarte litt om Norge, hvordan systemet funker der med barnas rettigheter, utdanning, helse, sosialsystemet, at vi har konge og ikke president, hehe, spesielt det syns de er kjempekult! Konge, dronning, prinsesse og prins, akkurat som i et eventyr liksom:p Det var utfordrende å undervise sånn på spansk, aldri gjort det før, men tror de forstod meg:p Interesserte var de iallefall, og spurte om alt mellom himmel og jord, funny!:)

Jeg hadde med kamera i dag faktisk, så her får dere se noen bilder av de skjønne barna mine og stedet der jeg jobber:) Enjoy!

Vårt lille kontor som jeg og Flor nå deler:)

Salónen vår..her spiser vi, gjør lekser, spiller spill, leser, pusler, ja, d meste:)

Badet vårt, en do og en vask..ikke så mye å skryte av, men det er mer
enn de fleste barna har der de bor...

Blåse ut lyyyset! "Soplasoplasopla!"

Så kutte kaka, mens man ønsker seg noe...hmm..
"Miiiss, su deseo?"

Herlige kidz!

Så har vi fått delt ut kake, brus og snacks til alle..
god-gjengen:)

Tre herlige jenter eller?? Jennifer, Estrella og Liza<3

Og de tøffe gutta.. lille Edgar, Jean Paul, Jairo og min søte Yoncito:D

Meg og Flor - min veileder og gode kollega:)

Mi besiiiiito <3Er vi ikke fine vel?:)

Da håper jeg dere har fått litt mer inntrykk av jobben og barna mine! De er så herlige!:) Når man ser de sånn, glade og smilende, er det vanskelig å forestille seg de som barn som springer rundt på gata og selger tyggis, karameller og tigger til seg penger...men det har vært og for noen er det fortsatt deres virkelighet. Deres måte å prøve å klare seg fra dag til dag... Heldigvis kan de komme til oss og ihvertfall få et måltid om dagen og slippe å henge rundt i gatene og bli utsatt for alle mulige slags farer... :)

"Nei til barnearbeid"
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

STINE!!
Så fint å få se bilde fra der du jobba! Åsså så søte baaarn da!:) Virka som du har d veldig fint:) Åsså e d jo BURSDAGEN DIN I DAG. Og d e stas. :) Ha en suuuuuperduper dag da søta!
Du e savna!!!!

STOOOR klems fra Marte :)

Per Oddvin Stornes sa...

Høres ut som ei skikkli god feiring!! Skikkli kjekt å sjå bilde, og bilde ta dej også:) Sjå at du e i live:)

GRATULERER med dagen din i dag forrestn!!! Håpe fridagen din blir tipp topp:D:D

Gla i dej!!
Bursdagsklem i stor størrelse frå mej:)

Kay Amund sa...

Vå veldig kjekt å sjå bilde frå jobbene din, og dei ungane du jobba at md:)

Det ser ut som du trivest kjempe masse ut ifrå bilda ialle fall!
:)

Dei e heldig som he ei so kjekk å god jente med sej i 3 måna! Det tru ej dei e kjempe gla for!
:)

Håpe bursdagen din og resten av tida i Peru blir toppers :)
Klem frå mej!