fredag 17. april 2009

Påskeferie :)

På tide å fortelle litt om min påskeferie tenkte jeg:)

Var så herlig å komme hjem etter 3 mnder i hovedstaden! Utrolig hvor godt det er med litt frisk sjøluft og en fjelltur!:) Ble ikke så mange fjellturer da, men den var veldig fin den jeg hadde sammen med min kjære storebror!

Ellers så brukte jeg mye tid på å henge med familien ellers. Tanteungene mine er fortsatt like skjønne og morsomme som de alltid har vært, og har fått hatt mye tante-tid med dem:)
Marius har lært tante om dinosaurer; stegosaurer, allosaurer og tyrannosaurus rex (som forresten er den kuleste) er blant favorittene. Jeg fikk nesten overbevist ham om at han burde skifte navn til Marius T-rex Gjendem faktisk, men fant ut at det kanskje ikke var så kult likevel;) Han er utrolig flink og kan så utrolig mye om dinosaurer, enda han ikke kan å lese enda en gang!! Det beste var når han viste meg et bilde av en langhalsdinosaur (som er planteeter), og tante presterte å si at den var kjøtteter...oioioi. Da fikk jeg et mildt sagt oppgitt blikk med følgende kommentar: "åååh, ka monge gonga må ej sei d da??!!?? longhalsene ete ikkje kjøtt dei ete bere plaaanta!!!!!" Haha, dummetante liksom:p

Men hadde mange fine dager med familien! Skjærtorsdag hadde vi påskefest for barna, med leting av påskeegg og påskeeggmaling! Det var veldig koselig!! Var nesten litt irriterende at jeg har blitt voksen nok til å ikke få lete etter egg, for d var veldig spennende:p Men sånn er det å være 24;) En stor overraskelse var at Ann Cathrin og Ayla kom hjem likevel, var så gøy å se de igjen, og Sebastian og Veronica! Ayla har blitt såå stor og skjønn:) Neste gang jeg ser de er mest sannsynlig i Peru, weeey:)

Var også to dager inne å besøkte Ragnhild, og det var såå koselig å se henne igjen!!:) Var godt å få litt Ragnhild-dose, så får satse på at den holder til vi ser hverandre igjen i juni;) Langfredag var jeg der inne sammen med Per, Kay og Marte og det var så koselig! Alle søstrene Øygard var tilstede, og pappa Øygard diska opp med midagg til hele gjengen, og mamma Øygard med dessert! Herlig:) Takk for en koselig dag folkens!:)

Til slutt tror jeg at jeg bare legger ut noen bilder for å illustrere litt! Har faktisk vært flink å huska å tatt med kameraet litt rundt omkring:) Min påske i bilder:
Gutta boys inviterte meg på pizza, koselig!! Og veldig god pizza:)
Stine og gutta as usual:p
Bilde fra fjelltur med storebror! Herlig natur <3Utsikt ut mot Giske
Laaangt ned!!
Jeg nådde til og med toppen;)Jentene mine koser seg med pølser på påskefestEspen-Linselus
Småtrolla klare for påskeeggleting...SÅÅ spennende;)
Emma fant det første egget:)Marius ble hoppende gla når han fant sitt:)Yeeeeah!!!Anna fant endelig sitt egg, etter mye leting:p Philip og Celina måtte lete etter de som var gjemt best,
det tok litt tid, men til slutt fant Philip sitt, og alle hadde hvert sitt egg:)Påskeeggmaling var en suksess!!....for både store og små;) Og resultatet ble veldig bra! Nå har Sonia 12 nye egg
å henge på påsketreet neste år:)SÅÅÅ gøy syns Marte det var på Vatne;)Per og Kay koste seg også:)Marte måtte selvfølgelig se om hun hadde like god kontroll
i rullestolen som Ragnhild har...det hadde hun ikke!!!:pAstrid sin ripsdessert og kaffi var såå godt etter en god middag:)Kortskalle ble kveldens spill, og det var jammen morsomt!
Ragnhild vant overlegent, hun er bare syyykt god!!Sarah var også hjemme på påskeferie:)Ayliiiita i farta:)Sebastian og Espen prøvde å passe litt på Sarah og AylaMej og skjønne Sarah-miHerlige bestefar med Ayla:)
Til slutt det skjønneste bildet av den skjønneste
jenta, Ayla Gabriela<3

4 kommentarer:

Kay Amund sa...

Alle veit no at longhals dinosauren ikkje ete kjøtt!!! :P
vå veldig kjekt å fare å sjå på dinosaurus skjeletta på musum på torsdag, men ej likte Mammutet best, den hadde pels å greier!

Monge fine bilde, som vise at du he kosa dej i påska!
Flott flott:)

Anonym sa...

Denna posten hadde gått mæ hus (og hytte) forbi.. Så kjekt å lese og se bilda fra ferien din da. Så ut som de va en heil skokk med unga rundt dæ i ferien:)

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.