onsdag 19. mars 2008

Skøytetur

En vakker vinterdag i februar fikk jeg besøk av min gode venn Eivind, og hva var vel mer naturlig enn å ta en skøytetur på spikersuppa?;) Ingenting vel, og jammen var det hyggelig!! Jeg, hadde ikke stått på skøyter siden jeg var ca.10 år gammel, så litt skummelt må jeg innrømme jeg syns det var da jeg fikk skøytene på beina og skulle sette utpå isen....hvordan skulle dette gå?????

Det store spm mitt var: hvor mye vanskeligere er det å stå på skøyter enn å stå på rollerblades?? Forsåvidt lenge siden jeg har gjort noen av delene, men syns jeg kan huske at jeg klarte meg jo ganske greit på rollerblades:p Da jeg endelig kom meg utpå isen, fant jeg fort ut at det er en smuuule vanskeligere å stå på skøyter ja. Men jeg syns jeg klarte meg greit jeg, og som Eivind sa, så hadde jeg en bratt læringskurve;) Jeg fant fort ut at så lenge jeg tenkte på noe annet enn "Hjelp, jeg står på skøyter", så gikk det igrunn fint, så løsningen var å snakke! Noe jeg forsåvidt mestrer ganske godt:D Eivind måtte ta seg noen runder rundt banen uten meg da, for det ble ikke så mye fart og spenning sammen med meg, han er myye flinkere enn meg å stå på skøyter! Men han sa det gikk bra at jeg ikke turte å gå så fort, siden han kjenner meg så var han nok forberedt på det;)
Men det beste med å gå på skøyter, var å være sammen med Eivind:) Siden han bor i Trondheim og jeg bor i Oslo, så er det ikke så ofte vi sees, men det var såååå hyggelig at han ville komme på besøk!!! Så takk for en superkoselig dag sammen med deg Eivind, du er så god og snill og morsom:) Hjertelig velkommen igjen!!:)

Liiitt ustødig ja! Og dette var også før Eivind stramma skøytene for meg, etter det gikk d faktisk mye bedre:p

Her har selvtilliten vokst en smule som dere ser... Stine iiii farta!:D

7 kommentarer:

Kay Amund sa...

Hørest ut som en veldig kjekk dag!
At Eivind e en kjernekar, e no ialle fall heilt sikkert:)

Ej he aldri stått på skøyte faktisk:p

Per Oddvin Stornes sa...

Ja, jammen hørtes det ut som en kjekk dag! Men typisk at det e kjekt å henge la med Eivind:)

No kan du Stine ta me dej Kay på skøyte:p

Va såå kosli at du kom innom og sa hade i går Stine!! Ser dej i juni håpe ej:D

Marte sa...

Åååååå!!!!

STINE OOOOG EIVIND????

Der skulla e vært!!!!

Anonym sa...

Va veldig kjekt å stå på skøyte med dæ Stine, men det får da være grenser for kor trivelig de e å henge med mæ...

Kanskje du skulle benytte dine nyerverva skøyteferdigheite de å finne en kjekk, ung og singel kar å invitere med på skøytedate? Det har jo allerede kommet forslag om å invitere med han Kay..

Lure på om Marte e god på skøyte.

Fikk truffet fire sunnmøringa på ei helg i Oslo, og e godt fornøyd med det, sjøl om det kunne vært kjekt å treffe enda fleire. Men va nesten litt greit å ha Marte litt på avstand mens vi spilte Ligretto.. Så hadde vi andre en sjans te å henge med. Når det e sagt, så e de veldig kjekt å spille Ligretto med ho Marte, sjøl om ho e i flinkaste laget. Lure på om du e like god i Scrabble. Æ tapte akkurat knepent for Anne-Margrethe, te tross for at æ har spilt det mange gang på hytta i Påska, mens ho ikkje har sett spillet sia barndommen. Men livet går da videre...

Klæmma te alle!

Stine sa...

Fins ingen grense for kor gøy d e å stå på skøyte med dej Eivind!:D

Og ej e litt enig, d va greit å ha en liten sjans til å vinne i Ligretto, sia Marte ikkje va der...MEN, samtidig, så e jo d så himla trivelig å henge m Martemora vår at ej tru ej hadde foretrekt at ho va der likevel;)

Så til forslaget om å invitere nokken på skøytedate, foreks en kjekk singel kar, trur ikkje d skjer:p ej ekje så god lissåm;)

Anonym sa...

Da syns æ du skal træne dæ på han Kay. Du e bedre enn han, og kan late som du e enda litt bedre enn du egentlig e.

Va forresten veldig festlig å spille Ligretto med familien te ho Marte, sjøl om dem e knalle god heile gjengen.

Anonym sa...

Utrolig kjekt å pryde forsiden av bloggen din i en måneds tid Stine, men nå syns jeg det er på tide med ei oppdatering. Hva med å legge ut et bilde av solkroken din?